مشاوره سایبری: ICT تسهیل کننده خدمات مشاوره وراهنمایی |
کد مقاله : 1002-MEDUCT |
نویسندگان |
مهرداد دست رس * دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح شهر ری |
چکیده مقاله |
روش پژوهش حاضر کیفی می باشد که با رویکرد مروری - کتابخانه ای صورت پذیرفته است. هدف این مطالعه بررسی رویکردهای شکل گرفته مشاوره و راهنمایی در پساکرونا و همچنین پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در قرن بیست و یکم و تاثیرات آن بر خدمات مشاوره و راهنمایی است. بحران کرونا موجب ظهور وتوجه هرچه بیشتر به فناوری شد. مشاوران در ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی میتوانند از راهها، راهبردها یا روشهای جدید و نوآورانه برای حمایت از خدمات راهنمایی و مشاوره استفاده کنند که یکی از آنها مشاوره سایبری است. از جمله این ارتباطات میتوان به وب سایت ها، ایمیل، رسانه های جمعی، چت و غیره اشاره کرد. نتایج پژوهش نشان دهنده آن است که مشاوره سایبری زمینه تحقق عواملی همچون: احساس راحتی مراجع، از بین رفتن ترس و اضطراب از حضور فیزیکی، نامحدود بودن زمان مکان و تعداد مراجع، دسترسی آسان و ارزان، بروز بودن تمامی اطلاعات مشاور و غیره اشاره کرد. بنابراین، ضرورت دارد مشاوران در تسلط بر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای انجام خدمات راهنمایی و مشاوره، به خوبی با آن تطبیق داده شده و آن را اجرایی کنند. |
کلیدواژه ها |
مشاوره سایبری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پساکرونا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |