بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات برآموزش راهنمایی و مشاوره
کد مقاله : 1013-MEDUCT
نویسندگان
شعبان محمدی *1، حسین محمدی2، علی سلطانی3، حسین سیفی4، جمشید اسدی5
1دکتری ریاضی، آموزش و پرورش منطقه سرولایت، شهرچکنه، ایران
2کارشناسی ارشد مشاوره، آموزش و پرورش منطقه سرولایت،شهرچکنه،ایران
3کارشناسی ارشد فقه و حقوق، کارشناش مقطع متوسطه، آموزش و پرورش خراسان رضوی، اداره آموزش و پرورش منطقه سرولایت،چکنه،ایران
4کارشناسی ریاضی، آموزش و پرورش منطقه سرولایت،شهرچکنه،ایران
5کارشناسی ریاضی، آموزش و پرورش منطقه قوچان،شهر قوچان،ایران
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش راهنمایی و مشاوره در استان خراسان رضوی با استفاده از روش معادلات ساختاری است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی همبستگی، مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است. نمونه مورد مطالعه از معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان مشهد در سال 1402 انتخاب شد.با توجه به حجم جامعه در دسترس و باتوجه به فرمول تعیین حجم نمونه کوکران تعداد 200 پرسشنامه بین معلمان توزیع شد که از این میان تعداد 80 پرسشنامه دریافت شد. نرخ بازگشت پرسشنامه ها 200 درصد است.جهت آزمون فرضیه ها و بررسی معنی داری پارامترها از نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که استفاده از اینترنت بر آموزش راهنمایی و مشاوره تاثیر معناداری دارد. استفاده از نرم افزارهای تخصصی بر آموزش راهنمایی و مشاوره تاثیر معناداری دارد. استفاده از پایگاه داده های علمی بر آموزش راهنمایی و مشاوره تاثیر معناداری دارد. استفاده از رسانه های اجتماعی بر آموزش راهنمایی و مشاوره تاثیر معناداری دارد.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات و ارتباطات، اینترنت، رسانه های اجتماعی، آموزش راهنمایی و مشاوره
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر