شناسایی ویژگی‌ها و علایق رشدی کودکان ابتدایی در سن مدرسه
کد مقاله : 1016-MEDUCT
نویسندگان
حسن احمدی *
حسن احمدی، گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
چکیده مقاله
رشد کودک در سنین مدرسه توانایی‌های جسمی، عاطفی و ذهنی مورد انتظار کودکان 6 تا 12 ساله را توصیف می-کند. آموزش ابتدایی ابزاری حیاتی برای ساختن جامعه‌ای بهتر است و به ایجاد رفاه در کل کشور کمک می‌کند. سیاستگذاران، ارائه آموزش ابتدایی رایگان و اجباری برای همه کودکان را پیش نیاز حیاتی برای دستیابی به برابری و عدالت اجتماعی در جامعه می‌دانند. شخصیت و علایق افراد بر بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره افراد، مانند روابط بین فردی، سلامتی، عملکرد تحصیلی و رفاه ذهنی تأثیرات قابل‌توجهی دارد. با توجه به اهمیت آموزش ابتدایی هدف پژوهش حاضر شناسایی ویژگی‌ها و علایق رشدی کودکان در سن مدرسه به روش مرور ادبیات و مطالعات کتابخانه-ای است. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از منابعی از قبیل ژورنال‌های داخلی و خارجی‌، سایت-هایSciencedirect ، Emerald، sid، magiran و ... استفاده شد. نتایج حاکی از بود که که دانش‌آموزان از لحاظ ویژگی‌های عاطفی، اجتماعی –عاطفی و شناختی در سنین مختلف کلاس اول (سنین 6-5)، کلاس دوم و سوم (سنین 8-7)، کلاس چهارم، پنجم و ششم( سنین 12-10) دارای ویژگی‌های مختلفی هستند.
کلیدواژه ها
کلیدواژه: دانش‌آموزان، معلمان، مدارس ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر