بررسی نقش مشاوره و راهنمایی بر کاهش مشکلات عاطفی و رفتاری دانش آموزان
کد مقاله : 1029-MEDUCT
نویسندگان
شیلان ساعدموچشی *، جمیل کاظمی، پریسا ساعدموچشی
دولتی
چکیده مقاله
تحولات اجتماعی و اقتصادی در دنیای امروز بر پیچیدگی روابط انسانی می افزاید و همین پیچیدگی ها افراد را در روابط اجتماعی خود با مشکلاتی روبرو می سازد. انسان ناگزیر است برای غلبه بر این پیچیدگی ها با دیگران ارتباط برقرار کند و با افراد متخصص و کارآمد مشورت کند. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام می شود که هدف از آن بررسی نقش مشاوره بر حل مشکلات عاطفی و رفتاری دانش آموزان دوره ابتدایی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که نیاز به مشاوره نوجوانان کاملا قابل درک است. وجود ناسازگاری های عاطفی و اجتماعی در خانواده و مدرسه و محیط کار، روبرو شدن با مشکلات متعدد اقتصادی، تحصیلی، شغلی، جنسی، اخلاقی، نگرانی ها و ناراحتی های فکری همانند تضاد و تعارض با والدین و معلمین، تصمیم گیریهای مهم و اساسی نظر انتخاب رشته تحصیلی و انتخاب شغل و . . . دلایل و شواهدی روشن بر ضرورت استفاده از خدمات راهنمایی و مشاوره است. مشکلاتی از قبیل عنان گسیختگی و فرار از خانه، سوء مصرف الکل و دارو، افزایش مشکلات یادگیری و رفتاری و عاطفی، بی تعهدی و بی مسئولیتی، خودکشی و مشکلات بی شمار دیگری که دانش آموزان با آنها روبرو هستند و نیازمند کمک می باشند.
کلیدواژه ها
ابتدایی، مشاور، دانش آموزان، مشکلات رفتاری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر