تاثیر میزان سواد تربیتی معلم در رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان |
کد مقاله : 1038-MEDUCT |
نویسندگان |
مهدی نوری *1، مهدی بهرامی2، حسن محمدی2 1آموزش و پرورش 2کارشناسی آموزش ابتدایی پردیس شهید بهشتی زنجان |
چکیده مقاله |
امروزه نظام آموزش وپرورش بنا به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمانهای پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشور محسوب می شود. این سازمان که با رشد وتوسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی تاثیر میزان سواد تربیتی معلم در رشد ابعاد شخصیتی دانش آموزان بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که معلم به رفتار دانش آموزان شکل می دهد و افراد مورد نیاز جامعه را تربیت می کند. رابطه عاطفی بین معلم و دانش آموزان، به ویژه در سنین کودکی، تفاوت های علمی بین آنها و اقتدار رسمی معلم، جایگاه ویژهای برای او آماده می کند. نتایج این پژوهش نشان داد معلم در انتقال فهم و میراث فرهنگی، شکل گیری هویت دانش آموزان، آموزش سجایای اخلاقی به آنها و اصلاح رفتارهای نامطلوبشان، و نیز در آموزش مهارت های فنی و تخصصی به آنها و ایجاد بینش و مهارت سیاسی در آنها نقش تعیین کنندهای دارد. |
کلیدواژه ها |
سواد تربیتی، معلم، شخصیت |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |