تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر آموزش راهنمایی و مشاوره
کد مقاله : 1058-MEDUCT
نویسندگان
جمیله مرادی *
_
چکیده مقاله
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) زمانی می تواند بر یادگیری دانش آموزان تأثیر بگذارد که معلمان سواد دیجیتالی داشته باشند و بفهمند که چگونه آن را در برنامه درسی ادغام کنند. مدارس از مجموعه متنوعی از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای برقراری ارتباط، ایجاد، انتشار، ذخیره و مدیریت اطلاعات استفاده می کنند. در در برخی زمینه‌ها، فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق رویکردهایی مانند جایگزینی تخته‌های سیاه با تخته‌های دیجیتال تعاملی، استفاده از تلفن‌های هوشمند خود دانش‌آموزان یا سایر دستگاه‌ها برای یادگیری در طول کلاس، و مدل «کلاس معکوس» که دانش‌آموزان در آن تماشا می‌کنند، به بخش تعامل یاددهی-یادگیری تبدیل شده است. وقتی معلمان سواد دیجیتالی داشته باشند و برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش ببینند، این رویکردها می‌توانند به مهارت‌های فکری بالاتری منجر شوند، گزینه‌های خلاقانه و فردی را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا بتوانند درک خود را بیان کنند و آن‌ها را ترک کنند. دانش آموزان برای رویارویی با تغییرات مداوم فناوری در جامعه و محل کار آمادگی بیشتری دارند. از این رو این مقاله به بررسی نقش و تاثیر فناوری اطلاعات بر آموزش می پردازد.
کلیدواژه ها
فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش، نظام آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر