نقش راهنمایی و مشاوره در مقایسه حکایتهای گلستان سعدی و یادگیری حرکتی بندورا
کد مقاله : 1080-MEDUCT
نویسندگان
پیمان بیگلری *، شکوفه احمدی
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
چکیده
بازتاب فرهنگ، کنش و رویداد اجتمایی هر روزگاری در آثار ادبی آن دوران نمایان است. یادگیری و
راهنمایی و مشاوره از مولفههای مهم کنشهای اجتمایی است. اندیشه شاعران یا نویسندگان حاصل دیدهها شنیدهها
تجربیات و اتفاقهای گوناگون در طول مسیر زندگیشان است. با دیدگاه ونتایج میتوان ریشه و منشا بسیاری از
نظریههای روان شناختی و ادبی را در آثار کهن ایران جستجو نمود. توانایی تقلید و الگوبرداری به عنوان راهنما
به طور ناخودآگاه و به صورت مثبت و منفی انجام میگیرد که ثمر بخش است مداخلات آموزشی درست قادر
هستند از طریق ارتقاء تئوری ذهن در بروز بسیاری از ناهنجاریهای شناختی دانش آموزان پیشگیری نمایند. به
همین خاطر نیاز آموختن مهارت اجتماعی و بسیاری از اندیشههای سعدی در اثر گرانسنگ و سترگش "گلستان
"با استفاده از یادگیری حرکتی بندورا به عنوان راهنمایی برای مخاطبان مقایسه و بررسی نمود. روش تربیتی
الگویی سعدی با آنچه در نظریه آلبرت بندورا آمده است مطابقت میکند و مشابهت فراوانی دارد. لذا اثربخشی
یادگیری حرکتی بر ترویج رفتارهای فراشناختی دانش آموزان درموارد مهم آموزشی را با تطبیق چند حکایت گلستان و نظریه آلبرت بندورا واکاوی و مورد بررسی قرار داد.
کلیدواژه ها
کلید واژه : یادگیری حرکتی ، گلستان ، آلبرت بندورا ، الگو برداری ، راهنمایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر