نقش آموزش مجازی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدائی |
کد مقاله : 1085-MEDUCT |
نویسندگان |
انور امان اله پور *1، سردار غریبی2 1شهرستان سقز، شهر صاحب، اداره پست شهر صاحب، کد پستی 6684158469 2ندارد |
چکیده مقاله |
آموزش مجازی رایجترین اصطلاحی است که دهههای گذشته در زمینه کاربرد فناوریهای نوین در مراکز آموزشی استفاده شده است. از مسایل مهم و پیش روی مدارس و دانشگاهها در فضای جدید و شرایط آموزش مجازی مسئله کیفیت و تداوم آموزش مناسب میباشد. مدارس و دانشگاها نقش اصلی و بی بدیل در آماده سازی نیروی متخصص و متعهد در کشور داشته و مبدا تحولات و تغییرات اساسی در کشور میباشند؛ بنابراین، هدف اصلی پژوهش نقش آموزش مجازی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدائی میباشد. با توجه به عنوان و هدف پژوهش، تحقیق حاضر به صورت کیفی انجام شد. روشهای جمعآوری دادهها و اطلاعات در این تحقیق به صورت کتابخانهای و مصاحبه با برخی از معلمان که تجربه کافی را در این زمینه داشتهاند میباشد. با توجه به بررسی که انجام شد نتایج نشان داد که آموزش مجازی دارای اهمیت و مزایای متعددی از جمله: دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکان، افزایش نظارت و بازدید اولیا بر کار معلم، صرفه جویی در هزینههای رفت و آمد، افزایش سواد رسانهای، برآورده ساختن نیازهای فراگیرنده، تنوع، انعطافپذیری و همکاری دانشآموزان و اولیا با معلمان میباشد. |
کلیدواژه ها |
آموزش مجازی، روش کیفی، دانشآموزان ابتدائی، پیشرفت تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |