نقش آموزش مجازی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ابتدائی
کد مقاله : 1085-MEDUCT
نویسندگان
انور امان اله پور *1، سردار غریبی2
1شهرستان سقز، شهر صاحب، اداره پست شهر صاحب، کد پستی 6684158469
2ندارد
چکیده مقاله
آموزش مجازی رایج‌ترین اصطلاحی است که دهه‌های گذشته در زمینه کاربرد فناوری‌های نوین در مراکز آموزشی استفاده شده است. از مسایل مهم و پیش روی مدارس و دانشگاه‌ها در فضای جدید و شرایط آموزش مجازی مسئله کیفیت و تداوم آموزش مناسب می‌باشد. مدارس و دانشگاها نقش اصلی و بی بدیل در آماده سازی نیروی متخصص و متعهد در کشور داشته و مبدا تحولات و تغییرات اساسی در کشور می‌باشند؛ بنابراین، هدف اصلی پژوهش نقش آموزش مجازی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ابتدائی می‌باشد. با توجه به عنوان و هدف پژوهش، تحقیق حاضر به صورت کیفی انجام شد. روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در این تحقیق به صورت کتابخانه‌ای و مصاحبه با برخی از معلمان که تجربه کافی را در این زمینه داشته‌اند می‌باشد. با توجه به بررسی که انجام شد نتایج نشان داد که آموزش مجازی دارای اهمیت و مزایای متعددی از جمله: دسترسی به اطلاعات در هر زمان و مکان، افزایش نظارت و بازدید اولیا بر کار معلم، صرفه جویی در هزینه‌های رفت و آمد، افزایش سواد رسانه‌ای، برآورده ساختن نیازهای فراگیرنده، تنوع، انعطاف‌پذیری و همکاری دانش‌آموزان و اولیا با معلمان می‌باشد.
کلیدواژه ها
آموزش مجازی، روش کیفی، دانش‌آموزان ابتدائی، پیشرفت تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر