موانع ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در مدارس دارای کلاس های چند پایه
کد مقاله : 1086-MEDUCT
نویسندگان
آرام نادریان *
آموزش و پرورش
چکیده مقاله
هدف این پژوهش شناسایی موانع ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در کلاس‌های چند پایه بود. راهنمایی و مشاوره یکی از ارکان های لازم و ضروری در مدرسه می باشد و به عنوان یکی از فعالیت های لازم به منظور رفع مشکلات و تسهیل در فرآیند آموزش به حساب می آید و در مدارس دارای کلاس های چند پایه، با توجه به مشکلات چنین مدارسی ضرورت راهنمایی و مشاوره چند برابر می شود. در این پژوهش 31 نفر از مدیر آموزگاران را به صورت تصادفی انتخاب نموده و از آنان خواسته شده که به سوالات پرسشنامه پاسخ دهند. ابزار این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. در کنار استفاده از داده های بدست آمده در این پژوهش از روش کیفی و کتابخانه ای جهت جمع آوری اطلاعات در رابطه با مفاهیم اساسی به کار رفته در این پژوهش نیز استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد که موانعی که در ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره در کلاس های چند پایه شناسایی شدند که عبارتند از سنوات نامناسب مدیرآموزگاران، طی نکردن دوره‌های کارگاهی و ضمن خدمت در زمینه راهنمایی و مشاوره و همچنین عدم آشنایی مدیرآموزگاران با سامانه نماد یا پروژه نظام مراقبت های دانش آموزان.
کلیدواژه ها
موانع ارائه خمات راهنمایی و مشاوره، کلاس های چند پایه، مدیر آموزگار، سامانه نماد،دوره های ضمن خدمت
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر