نقش رسانه های راهنمایی و مشاوره در پرورش خلاقیت زبانی فراگیران مقطع ابتدایی |
کد مقاله : 1089-MEDUCT |
نویسندگان |
افشین مفاخری گردمیران1، فروزان حسین پناهی *2 1آموزگار 2کارشناسی ارشد |
چکیده مقاله |
خلاقیت یک عنصر مهم در رشد پتانسیل یک فرد است.حداقل رشد خلاقیت می تواند منجر به یک فرآیند آموزش و یادگیری ناکارآمد شود. راهی که به عنوان توانایی توسعه خلاقیت دیده می شود، ارائه تسهیلات به دانش آموزان از طریق خدمات راهنمایی است که جهت و هدف دارند. رسانه های راهنمایی و مشاوره همیشه از دو عنصر مهم تشکیل شده اند:یعنی عناصر تجهیزات یا سخت افزار (سخت افزار) و عناصر پیامی که حامل آنها هستند (پیام/ نرم افزار). نرم افزار خود اطلاعات راهنمایی و مشاوره ای است که به مشاور منتقل می شود، در حالی که سخت افزار تجهیزاتی است که برای ارائه پیام/ مواد راهنمایی و مشاوره استفاده می شود. خلاقیت هم به تازگی و هم به فایده نیاز دارد که به این معنی است که یک ایده یا مفهوم ممکن است جدید باشد اما اگر کاربرد داشته باشد نمی توان آن را خلاقانه نامید و بالعکس. خلاقیت توانایی ایجاد اشکال جدید، ساختارهای شناختی جدید و محصولات جدید است. این نوع پژوهش در این مقاله از روش تحقیق کیفی با رویکرد مطالعه موردی استفاده می کند. جمع آوری داده ها از طریق مشاهده و مستندسازی مصاحبه ها در مدارس ابتدایی انجام می شود. سپس داده های به دست آمده از منابع مختلف با استفاده از روش های تحلیل توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. زبان می تواند روشی برای رشد خلاقیت کودکان باشد زیرا زبان راهی برای کودکان در نظر گرفته می شود تا بتوانند آنچه را که تجربه می کنند و احساس می کنند،بیان کنند. |
کلیدواژه ها |
خلاقیت زبانی ، راهنمایی و مشاوره ، رسانه ، کودکان ابتدایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |