برنامه درسی کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه |
کد مقاله : 1097-MEDUCT |
نویسندگان |
محمد محمدی *1، آریا محمود فخه2، فرزاد قربانی ترکویران2، فاطمه بندخت3 1دانشجوی مشاوره و راهنمایی
دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید رجایی ارومیه
استان آذربایجان غربی 2دانشجوی کارشناسی آموزش راهنمایی و مشاوره پردیس شهیدرجایی ارومیه 3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز شهید مطهری خوی |
چکیده مقاله |
برنامههای درسی برای کودکان و دانشآموزان با نیازهای ویژه بایستی با رویکردهای استانداردی ارزیابی شوند تا به بهبود کیفیت آموزش و یادگیری آنان کمک شود. این ارزیابی میتواند شامل تستها، مشاهدات، نظارت مستمر و سایر ابزارهای مناسب باشد. در پژوهش حاضر، شیوهها و ابزارهای ارزیابی برای این گروه از دانشآموزان مورد بررسی قرار گرفته است. روش پژوهش به صورت توصیفی و تحلیل محتوا انجام شده است و نتایج نشان میدهد که این ارزیابی باید شامل بخشهای مختلفی از تواناییهای دانشآموزان باشد، از جمله تواناییهای تحصیلی، اجتماعی و روانی، و همچنین مهارتهای تخصصی خاص آنان. با بهبود فرآیند ارزیابی، امکان ارائه برنامههای آموزشی بهمنظور بهبود یادگیری و پیشرفت این گروه از دانشآموزان فراهم میشود. بر اساس نتایج این تحقیق، توصیه میشود که برنامههای آموزشی برای این گروه از دانشآموزان بر اساس این ارزیابیهای جامع و گسترده تدوین شود تا بتوان به بهترین شکل ممکن از توانمندیهایشان بهره برد. بهعلاوه، لازم است که مدارس و مراکز آموزشی با ایجاد بسترهای مناسب و ارائه حمایتهای لازم، این دانشآموزان را در مسیر یادگیری و پیشرفت تقویت کنند.. |
کلیدواژه ها |
شیوه ارزشیابی، ابزار ارزشیابی، دانش آموزان با نیازهای ویژه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |