نحوه ارائه مشاوره های تحصیلی، خانوادگی، شغلی- رفتاری در مدارس و دانشگاه ها |
کد مقاله : 1105-MEDUCT |
نویسندگان |
فرزانه ساعدپناه * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
مشاوره بهره گیری از یک رابطه ی اصولی و ماهرانه برای تسهیل خودشناسی، قابلیت پذیرش و رشد عاطفی و رشد مطلوب توانایی های فردی است. هدف همه جانبه ی آن فراهم نمودن فرصتی برای حرکت به سوی یک زندگی رضایت بخش و هدفمند است انجمن مشاوران انگلیس( ۱۹۹۱). هدف مدارس تسهیل خودشناسی و پذیرش و رشد عاطفی است. آنها همچنین هدف رشد و گسترش مطلوب توانایی های شخصی دانش آموزان را دنبال می کنند و هدف نهایی تعلیم و تربیت ایجاد رضایت و تربیت شهروندانی مفید و با تدبیر است. این تحقیق به منظور بررسی راههای مشاوره تحصیلی ، خانوادگی، شغلی- رفتاری در مدارس و دانشگاه ها می باشد که اطلاعات از طریق روش کتابخانه ای و بررسی اسناد و مراجعه میدانی و مصاحبه با مشاوران مدارس جمع آوری شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که مدارس با کمبود تعداد مشاوره مواجهه هستند و مشاوران مدارس به موقع و به هنگام ضرورت در دسترس دانش آموزان نیستند. اما دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دارای یک مرکز مشاوره دانشجویی هستند که در آن خدمات مشاوره و دانشجویی ارا ئه می شود. |
کلیدواژه ها |
مشاوره ، رشد عاطفی ، تعلیم و تربیت ، مشاوره تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |