واکاوی مؤلفه های اثرگذارکنشگری در فرایند کنش پژوهی دانشجو مشاوران کارورز دانشگاه فرهنگیان کردستان
کد مقاله : 1111-MEDUCT
نویسندگان
فرانک قدسی *
استادیار دانشگاه فرهنگیان و عضو کمیته علمی همایش
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضرواکاوی مؤلفه های اثرگذارکنشگری در فرایند کنش پژوهی دانشجو مشاوران کارورز دانشگاه فرهنگیان بود.این پژوهش با پارادایم برساختی تفسیری و رویکرد کیفی انجام گرفت. 12 نفر از دانشجومشاوران به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند.جامعه مورد بررسی شامل دانشجومشاوران ورودی سال 1399 دانشگاه فرهنگیان ،پردیس بنت الهدی صدر سنندج می باشندکه در ترم 7 در کارورزی 3(کنش پژوهی) در زمینه کنشگری دارای تجارب زیسته بودند.برای گردآوری داده ها از متن گزارش پایانی کارورزی 3 بهره گرفته شد.برای شناسایی مضامین و مقوله های کنشگری دانشجو مشاوران،روش تحلیل محتوا استفاده شد. از تحلیل داده ها132 مفهوم،38 زیر مقوله و 9مقوله شامل: الگوهای مرجع ،تأملات مدرسه ،تجارب خودشناسی،خدمات یاورانه ،مشوق های انگیزشی، یادگیری مادام العمر،دانش کارآمد، کنش اجتماعی ،آموزشهای بالنده ، هدایت و نظارت مستمر، شناسایی شد.با توجه به یافته های پژوهش، دانشجو مشاوران کارورز دیدگاه مثبتی بر کنشگری در فرایند کارورزی دارند .جهت تقویت کنشگری و بهبود عملکرد کنشگران مداومت در برنامه ریزی کارورزی ضروری است.
کلیدواژه ها
کنشگر، مشاور، کنش پژوهی، کارورزی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر