بررسی نظریه اسناد به عنوان یک سازه انگیزشی و کاربرد آن در محیط های آموزشی
کد مقاله : 1117-MEDUCT
نویسندگان
فتاح استوار *
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان
چکیده مقاله
اصطلاح انگیزش به معنی حرکت دادن مشتق شده است. مفهوم کلی جنبش (تحرک ) منعکس کننده ی این تصور عام است که ا نگیزش چیزی است که ما را به جنبش وتحرک وادار می کند تا تکالیف خود را کامل کنیم. بیشتر دیدگاه های آغازین در مورد انگیزش آن را به نیرو های درونی مانند غرایز، اراده، صفات وخواست ارتباط می‌دادند نظریه های رفتاری (شرطی شدن) انگیزش را به عنوان یک سطح افزایش یافته یا پیوسته پاسخ دهی به محرکی که تقویت یافته تعریف می کنند. دیدگاه های شناختی معاصر بر این اعتقادند که افکار، باورها وهیجانات فردی بر انگیزش تأثیر می گذارند. یکی از پی آمدهای درک و تسلط بر جهان اطراف خود این است که افراد سعی می کنند علل رویداد ها را تعیین کنند. مهم ترین رویداد در یک موقعیت پیشرفت، موفقیت یا شکست است و نظریه اسناد مطرح می کند که ادراک فرد از علل موفقیت ها یا شکست هایشان ( اسنادهای آنها ) پی آمدهای مهمی در شکل باورهای انتظار و رفتار آنان دارد. نظریه اسناد دو جریان کلی تحقیق را پدید آورد. در این مقاله به بحث و بررسی اسناد به عنوان یک سازه انگیزشی ، ارتباط آن با سایر متغیر های تربیتی وچگونگی ایجاد انگیزه در کلاس ومحیط یادگیری پرداخته می شود.
کلیدواژه ها
انگیزش تحصیلی، نظریه‌های رفتاری، نظریه‌های شناختی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر