استفاده از استراتژی یادداشت‌برداری ایپایه (Ipaye) در راهنمایی و مشاوره تحصیلی دانش‌‍‌‌آموزان
کد مقاله : 1118-MEDUCT
نویسندگان
رضا فلاح مقدم *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
راهنمایی آموزشی شامل برنامه‌ریزی درسی و حل مشکلات متعددی است که دانش‌آموزان در طول تحصیل به آنها برخورد می‌کنند. در مدارس مشکلات زیادی برای دانش‌آموزان وجود دارد که شامل انتخاب رشته‌ها، نحوه مطالعه، اضطراب در مورد محل قبولی یا عدم موفقیت در امتحانات، انتخاب مدرسه برای تحصیل، نحوه ترکیب کردن موضوعات برای یادگیری در زمینه‌های مختلف تحصیل، سرخوردگی از موضوعات انتخابی، مشکل کنار آمدن با دوره تحصیلی، عدم علاقه و بی انگیزگی می‌باشند. به گفته دنگا (1982) هدف راهنمایی و مشاوره به حداکثر رساندن 38 پتانسیل فکری دانش‌آموزان است تا آنها بتوانند به تمام توانایی‌های خود به عنوان افراد و همچنین یادگیرندگان موضوع عمل کنند. در این مقاله کوشیدیم تا با استفاده از نظرات برخی صاحب‌نظران حوزه مشاوره و راهنمایی به برخی روش‌های دسته بندی شده به خصوص روش‌های مبتنی بر سرعت و اختصارنویسی برای مطالعه و یادگیری دانش‌آموزان دست یابیم. یکی از روش‌هایی که در این مقاله مورد استفاده قرار گرفت، روش یادداشت برداری ایپایه می‌باشد.
کلیدواژه ها
مشاوره و راهنمایی، یادداشت‌برداری، ایپایه، آموزش.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر